Bezpieczeństwo w hotelu

5 powodów, dla których możesz zaufać sejfom w hotelach

Możesz nas oczywiście sprawdzić, ale bądź pewien, że właściwie zarządzany przez obsługę sejf w pokoju hotelowym bardzo dobrze spełni swoją funkcję. Sejfy hotelowe to urządzenia, z których jako goście będziemy mogli bezpiecznie korzystać, jeżeli menedżerowie hoteli dochowają odpowiednich procedur.

„Nie ufaj sejfom w hotelach” od Niebezpiecznik.pl

Zmiana kodu „master” powinna być czymś zupełnie naturalnym. Jak trafnie zauważa autor opublikowanego przez Niebezpiecznik.pl wspomnianego wyżej artykułu, jeżeli gość zmieni fabryczny masterkod w sejfie, hotelarz w sytuacji awaryjnej nie zdoła go otworzyć, a co ważniejsze, nie będzie mógł zwolnić się z odpowiedzialności. Zmieniamy kody do komputera, PIN do karty, dane dostępowe do logowania – ta sama zasada obowiązuje w przypadku sejfów. Skąd przekonanie, że Twoje rzeczy w hotelu są bezpieczne? Poniżej przedstawiamy 5 dowodów na poparcie tej tezy?

W sieci można znaleźć sporo wpisów ujawniających kody typu „master” do sejfów hotelowych. Jakiś czas temu na portalu Niebezpiecznik.pl pojawiło się nagranie sejfu hotelowego HS 420-02 marki Hartmann Tresore, zamontowanym w pokoju jednego z warszawskich hoteli, które zwróciło uwagę na ważny aspekt bezpieczeństwa gości podczas pobytu w hotelu. Dziennikarz portalu sfilmował otwarcie sejfu tzw. „masterkodem”, który wbrew naszym zaleceniom, nie został zmieniony w hotelu przed oddaniem sejfu do użytku gości.

Właściciel obiektu otrzymuje od nas instrukcję obsługi, w której zalecamy zmianę fabrycznego „masterkodu. Na wspomnianym portalu pojawił się także artykuł pt. „Nie ufaj sejfom w hotelach”. Dziękujemy autorowi za nagłośnienie problemu i zmotywowanie właścicieli obiektów hotelowych do zmiany kodów „master” – nie tylko w ich własnym interesie, ale przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo gości.

Jak to wygląda w praktyce?
1
Regulacje prawne
Odpowiedzialność właściciela hotelu jest znacząco rozszerzona w regulacjach prawnych. Jest ona oparta na zasadzie ryzyka, co oznacza, że właściciel odpowiada za utratę rzeczy wniesionych przez gości do hotelu niezależnie od tego, czy ponosi za nią winę. Może sięgać aż do 100-krotności stawki za pokój, a w niektórych przypadkach nie podlega ograniczeniom.
2
Depozyt
Szczególnie cenne przedmioty należy deponować w depozycie hotelowym, a nie trzymać w sejfie znajdującym się w pokoju. Dbające o bezpieczeństwo obiekty hotelowe oddają do dyspozycji gości skrytki depozytowe, objęte stałym nadzorem obsługi lub monitoringiem. Działają one podobnie, jak depozyty bankowe, a dostęp obsługi recepcji do skrytki gościa jest możliwy tylko w jego obecności.
3
Bezpieczny sejf w pokoju hotelowym
Pomimo różnic pomiędzy poszczególnymi modelami sejfów w pokojach hotelowych większość z nich ma dwa tryby obsługi. Pierwszy dla gości hotelowych, deponujących rzeczy w otwartym sejfie i zamykających go własnym kodem. Drugi tryb, dla obsługi, umożliwia otwarcie sejfu kodem „master” lub kluczem awaryjnym w przypadku, gdy gość zapomni kodu. Tryb ten pozwala również na sprawdzenie ostatnich przeprowadzonych operacji
4
Zamki hotelowe
Noszenie w kieszeni klucza do pokoju hotelowego nie zawsze jest wygodne i bezpieczne. W przypadku zagubienia klucza właściciel obiektu musi wymienić zamek w drzwiach, co jest kłopotliwe i kosztowne. Dlatego w wielu hotelach spotyka się elektroniczne zamki hotelowe. Sprzęt i oprogramowanie tworzą system pozwalający kontrolować dostęp gości i obsługi do poszczególnych pomieszczeń, w tym np. parkingu, basenu, sauny, sali fitness.
5
System wydawania kluczy
W niektórych obiektach coraz częściej można spotkać automatyczne systemy zarządzania kluczami, które pozwalają wydawać i przyjmować klucze przez całą dobę, jak również sprawować stały nadzór nad obiegiem kluczy w hotelu. Bezpieczeństwo gości nie zmniejsza się, a dzięki temu rozwiązaniu mogą bez przeszkód skorzystać z pokoju poza standardowymi godzinami. Właściciel hotelu może ograniczyć obsadę recepcji do niezbędnego minimum i kontroluje dostęp również do pomieszczeń wspólnych oraz technicznych hotelu.
Sejf dopasowany do Twoich potrzeb
Zależy nam przede wszystkim na satysfakcji klienta z zakupionego sejfu. Weź pod uwagę nasze wskazówki i wybierz sejf idealnie odpowiadający Twoim wyobrażeniom i oczekiwaniom.
Skontaktuj się z naszymi specjalistami
+48 22 850 4045 lub zostaw kontakt
Chętnie Ci doradzimy!
Skontaktuj się z naszymi specjalistami