Sejf w hotelu – poradnik dla hotelarza

Bezpieczeństwo od 150 lat. Ponad 200.000 klientów na całym świecie.

Sejf w hotelu – poradnik dla hotelarza

Zarządzanie hotelem w taki sposób, żeby przyciągał wielu gości, wymaga sporego nakładu sił i środków. Obiekt noclegowy musi być wyposażony w różne udogodnienia, żeby zapewniać komfort gościom. Do podstawowego wyposażenia coraz częściej zalicza się sejf. Dlaczego warto zastanowić się nad taką inwestycją? Poniżej przedstawimy kilka praktycznych porad na ten temat.

Podstawowa forma zabezpieczenia

Wyposażenie hotelu w sejfy najczęściej rozważa się z myślą o poprawieniu komfortu gości. To w zupełności jest prawdą. Każda osoba poczuje się pewniej, jeśli wychodząc z hotelu może pozostawić elektronikę, pieniądze lub inne cenne rzeczy w bezpiecznym miejscu. Jednak sejf stanowi również zabezpieczenie dla samego hotelarza. To właśnie on w świetle prawa ponosi odpowiedzialność za rzeczy gości pozostawione w hotelu. W wypadku kradzieży hotel musi wypłacić odszkodowanie, które zapewne znacznie przekroczy koszt wykupionego noclegu.

Jaki sejf jest najlepszy w hotelu?

Chcąc znaleźć odpowiedź na to pytanie, należy zastanowić się nad możliwościami oraz wielkością hotelu. Niewielki, kilkupokojowy hotel (szczególnie na początku swojej działalności) może być trudno wyposażyć w kilka sejfów. W takim wypadku warto rozważyć jest zakup jednego sejfu dostępnego w recepcji. Chcąc zostawić jakiś przedmiot w depozycie, każdy gość może udać się do obsługi. Jest dostępnych wiele rozwiązań, jeśli chodzi o dostęp do skrytek, m.in. otwieranie poprzez dwa klucze, skrytki depozytowe. Z kolei dla dużych hoteli korzystniejszym rozwiązaniem może być inwestycja w sejfy dostępne w pokojach. Dlaczego? Obsłużenie większej liczby gości w recepcji połączone z obsługiwaniem sejfu może być uciążliwe i czasochłonne. Zdecydowanie nie wpłynie to pozytywnie na opinię hotelu.

Umiejscowienie sejfu

Niezależnie czy sejf znajduje się w recepcji, czy też w pokoju, powinien być do niego łatwy dostęp. Korzystanie z niego powinno zajmować dosłownie chwilę. Jednak umieszczając sejf warto pamiętać, żeby był odpowiednio zabezpieczony przed wyniesieniem. Oczywiście sejf powinien być ponadto prosty w obsłudze – gość powinien być pewien, że poradzi sobie zarówno z otwarciem, jak i zamknięciem sejfu. W takim wypadku zdecydowanie poprawi się komfort gości, a sam hotel zyska więcej pozytywnych opinii.