Sejfy i skrytki depozytowe w hotelu

Bezpieczeństwo od 150 lat. Ponad 200.000 klientów na całym świecie.

SEJFY I SKRYTKI DEPOZYTOWE W HOTELU

Bezpieczeństwo i zaufanie to wartości, które nie sposób przecenić. Szczególnie w branży hotelarskiej niezwykle istotne znaczenie ma dyskretne przechowywanie powierzonych przez gości depozytów, dokumentów i wszelkich przedmiotów wartościowych, gdyż jest nierozerwalnie związane z renomą hotelu, a także z budowaniem długotrwałych i owocnych relacji z klientem – gościem hotelu. 

Odpowiedzialność hotelu względem gościa (art. 846 k. c. i następne) opiera się na założeniu, że wnosząc do pokoju hotelowego przedmioty wartościowe i pozostawiając je tam, jest w szczególnym stopniu narażony na ryzyko utraty tych przedmiotów, ponieważ nie może sprawować nad nimi wyłącznego nadzoru skoro do wynajmowanego przez niego pokoju dostęp ma personel hotelowy czy też osoby trzecie. Naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy jest fakt, że hotelarz tylko w wyjątkowych okolicznościach może zwolnić się z tej odpowiedzialności o ile będzie w stanie udowodnić przed sądem zaistnienie pewnych przesłanek wykluczających jego odpowiedzialność. Do tych przesłanek zgodnie z art. 846 § 1 k. c. należy zaliczyć sytuacje w których szkoda na mieniu lub jego utrata wynikła z właściwości rzeczy wniesionej, wskutek działania siły wyższej, z winy samego poszkodowanego lub osób mu towarzyszących. Oznacza to w praktyce, że jeżeli nie wydarzy się nic wyjątkowego, hotelarz nie będzie mógł uniknąć odpowiedzialności. A już z całą pewnością uniknięcie odpowiedzialności nie będzie możliwe w przypadku kradzieży, włamania, zniszczenia, itp. Jakiekolwiek klauzule umowne wyłączające lub ograniczające tą odpowiedzialność są nieważne. Istnieją jednak legalne sposoby wyłączenia lub znacznego ograniczenia tej odpowiedzialności, a zarazem minimalizacji zagrożeń implikujących odpowiedzialność hotelu. Do tych sposobów niewątpliwie zaliczyć należy wyposażenie hotelu w odpowiednie sejfy hotelowe i depozytowe.

Posiadanie sejfów hotelowych czy skrytek depozytowych w hotelu często bywa kojarzone zazwyczaj z wymogami kategoryzacyjnymi, czy częściej, z podniesieniem standardu hotelu, a co za tym idzie, ze zwiększeniem wygody i poczucia bezpieczeństwa gościa w korzystaniu z hotelu. Zakupując tego rodzaju wyposażenie do obiektu hotelarskiego lub też pochopnie rezygnując z tego rodzaju decyzji w imię źle pojętej oszczędności, hotelarze nierzadko nie są świadomi konsekwencji prawnych i związanej z nimi odpowiedzialności, jaką ponoszą za utratę, czy uszkodzenie rzeczy pozostawionych przez gości w hotelu. Odpowiedzialność ta, jakkolwiek poddana pewnym ograniczeniom, jest sformułowana na zasadzie ryzyka, a więc bardzo szeroko.

Firma Hartmann Tresore Polska Sp. z o. o., wiodący na polskim rynku producent i dystrybutor sejfów, doskonale rozumie potrzeby naszych Klientów z branży hotelarskiej. W celu ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności hotelu związanej z przechowywaniem cennych przedmiotów wniesionych przez klienta oferujemy sprawdzone rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa gości hotelowych wynikające z wieloletniego doświadczenia w zaopatrywaniu największych światowych sieci hoteli. Należy do nich szeroka gama sejfów do pokoi hotelowych, jak również różnorodne sejfy do wyposażenia recepcji hotelowej – skrytki depozytowe, wrzutowe sejfy wolnostojące, szafki i sejfy na klucze oraz ognioodporne, masywne sejfy do przechowywania szczególnie cennych depozytów.

Sejfy w pokojach hotelowych są znakomitą formą zabezpieczenia mienia gości i w przypadku renomowanych hoteli (nie tylko „pięciogwiazdkowych”) wręcz obowiązującym standardem. Oddanie przez hotelarza gościowi do wyłącznej dyspozycji sejfu w wynajmowanym przez niego pokoju zwalnia tego pierwszego od jakiejkolwiek odpowiedzialności za kosztowności przechowywane w sejfie, bowiem nieskorzystanie z sejfu należy oceniać, jako wyłączną winę poszkodowanego. Inaczej będzie jednak w przypadku, gdy hotel można w jakimś konkretnym przypadku obciążyć winą, np. gdyby okazało się, że pod nieobecność gościa, ktoś z personelu otwierał sejf. W celu uniknięcia odpowiedzialności związanej z nieuczciwością personelu zapewniamy naszym Klientom efektywny system kontroli nad używanymi w pokojach sejfami, oferując specjalistyczne urządzenie wraz z oprogramowaniem do odczytu wszystkich dokonywanych przez Gości operacji. Stosowanie tego systemu pozwala w przypadku sytuacji spornych jednoznacznie stwierdzić, czy np. sejf był otwierany pod nieobecność gościa w hotelu, a tym samym uniknąć odpowiedzialności, jeżeli wina nie leży po stronie hotelu. System ten pozwala też, w takim samym stopniu w jakim zabezpiecza gościa przed nieuczciwością personelu, uchronić hotelowi się przed nieuczciwością i pomówieniami ze strony klientów.

Sejfy hotelowe pozwalają na przechowywanie przedmiotów wartościowych takich, jak gotówka, karty kredytowe oraz komputery przenośne, aparaty cyfrowe, telefony komórkowe, z możliwością ich ładowania wewnątrz sejfu, dzięki zamontowaniu gniazda elektronicznego. Każdy gość łatwo może zaprogramować sejf unikalnym kodem i bezpiecznie pozostawić cenne przedmioty lub depozyty pieniężne. Sejf, dzięki niewielkim rozmiarom, można wkomponować w meble hotelowe tak, żeby zapewnić gościom maksimum dyskrecji. Oferujemy także alternatywne rozwiązania zamykania sejfów zamiast kodu elektronicznego – na przykład sejfy na kartę magnetyczną. 

W przypadku sejfów na wyposażenie recepcji hotelowej, oferujemy bogaty zestaw skrytek depozytowych, które można wykonać jako wolnostojące jak i w zabudowie. Skrytki, dzięki unikalnemu systemowi otwierania przy pomocy dwóch kluczy – gościa hotelu i pracownika recepcji – doskonale sprawdzają się w przypadku szczególnie cennych depozytów. Także i w tym przypadku, tzn. zdeponowania przedmiotów wartościowych w skrytce depozytowej, odpowiedzialność hotelu może być jedynie związana z brakiem należytego nadzoru nad sejfem. 

Recepcyjne skrytki depozytowe umożliwiają ponadto zintegrowanie ich z sejfem wrzutowym, który pozwala na przechowywanie wartości pieniężnych należących zarówno do hotelu, jak i najemców, bez dostępu osób nieupoważnionych. Ponieważ staramy się, aby nasze produkty nie tylko spełniały wszelkie normy bezpieczeństwa, ale miały także walory estetyczne, skrytki wykonujemy zawsze w oparciu o indywidualne potrzeby naszych Klientów, z najwyższej jakości materiałów, w tym ze stali szlachetnej. 

W przypadku każdego obiektu hotelowego istotny jest nadzór nad posiadanymi kluczami. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów, oferujemy kompleksowe systemy zarządzania kluczami, poczynając od szafek na dowolną ilość kluczy, poprzez sejfy na klucze z zamkiem elektronicznym i drzwiami pancernymi, kończąc na zaawansowanych elektronicznych dyspenserach kluczy, z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na kontrolowanie obiegu kluczy w hotelu. System ten nie tylko pozwala na przydzielenie kluczy tylko określonym użytkownikom i tylko w określonym czasie, ale także skrupulatnie rejestruje wszelkie zdarzenia związane z kluczami, a w kryzysowych sytuacjach uruchamia alarm informujący ochronę o nieprawidłowościach.

Na życzenie naszych Klientów instalujemy w hotelach również masywne sejfy ognioodporne do zabezpieczenia szczególnie cennych depozytów, ekskluzywne sejfy w zabudowie drewnianej do wnętrz zabytkowych oraz apartamentów o szczególnym przeznaczeniu i dla wyjątkowo wymagających gości, sejfy z rzeźbionymi ornamentami, a także ręcznie malowane lub lakierowane na wysoki połysk sejfy. Dostarczamy także przeszklone witryny pancerne przeznaczone do ekspozycji cennych elementów dekoracji wnętrz, jak również wszelkie sejfy do biur hotelowych. Oferujemy bogate zaplecze serwisowe, fachową wiedzę i pomoc techniczną.

 

Z nami – zawsze po bezpiecznej stronie!