Bezpieczeństwo w biznesie
Sejfy hotelowe – bezpieczeństwo w hotelu i gastronomii
Branża HoReCa, czyli hotelarska, restauracyjna i cateringowa, to grupa klientów, u których istnieje chyba najszersze zapotrzebowanie na wszelkiej maści sejfy i urządzenia zabezpieczające. Sejfy hotelowe obecne są w większości hoteli, a sejfy wrzutowe – na recepcji czy w części gastronomicznej (co tyczy się ogółu branży gastronomicznej). Z kolei każdy hotel czy restauracja to też biuro wymagające należytego zabezpieczenia ważnych dokumentów. Wreszcie, a tyczy się to zwłaszcza gastronomii, coraz częściej do potrzeb tego typu instytucji należy bezpieczne przechowywanie substancji niebezpiecznych i łatwopalnych. Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Przechowywanie substancji łatwopalnych i niebezpiecznych – szafy bezpieczeństwa
W bardzo wielu miejscach w Polsce, zarówno jeśli chodzi o biznes, jak i różnego rodzaju instytucje, wykorzystywane, przechowywane i magazynowane są substancje niebezpieczne i łatwopalne (m.in. w zakładach przemysłowych, laboratoriach, warsztatach, ale także w mniej oczywistych miejscach, jakimi są restauracje czy hotele). Prawidłowe przechowywanie takich materiałów jest jedną z kluczowych kwestii dla zapewnienia bezpieczeństwa po pierwsze i najważniejsze – pracowników, ale również ochrony środowiska oraz spełnienia wymogów prawnych. Należy także pamiętać o bezpieczeństwie samego budynku lub miejsca, w którym te substancje są przechowywane, i towarzyszącej infrastruktury.
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Dwa największe zagrożenia dla gotówki – kradzież i pożar – jak dobrze chronić pieniądze?
Mówi się, że pieniądze to rzecz nabyta i zawsze się znajdą. Tak optymistyczne założenie jest zawsze w cenie, ale inne mądre przysłowie głosi, że przezorny zawsze zabezpieczony, a strzeżonego sejf strzeże. Dziś przyjrzymy się dwóm największym zagrożeniom, jakie czyhają na Twoją gotówkę. Pierwszym, dość oczywistym, jest tzw. wtórny dystrybutor produktu krajowego brutto, czyli złodziej. Drugim, nieporównywalnie potężniejszym, żywioł ognia. Jak się przed nimi zabezpieczyć, by to, co Twoje Twoim pozostało? Zapraszam do lektury.
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Ochrona dokumentów przed pożarem
Ogień – jeden z czterech żywiołów, z których pradawni bogowie stworzyli otaczający nas świat, stanowi podobnie do pozostałych, wody, powietrza i ziemi, piękną, ale i niszczycielską siłę zdolną w mgnieniu oka obrócić w popiół niemal wszystko. Mimo coraz bardziej restrykcyjnych środków ostrożności wybuch pożaru może się zdarzyć wszędzie – w domu, biurze, w zakładzie pracy czy sklepie, a na ogień narażone są różne przedmioty, jedne mniej, inne bardziej cenne. Oczywistą ofiarą niekontrolowanego rozprzestrzeniania się ognia jest wszystko to, co wykonane z papieru, więc w pierwszym rzędzie dokumenty i pieniądze w gotówce. Dziś przyjrzymy się, jak zabrać się do przechowywania dokumentów, by uchronić je przed pożarem.
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Gdzie w Warszawie kupić sejf?
W dzisiejszym świecie kupić sejf nie jest trudno. Na polskim rynku istnieje wiele kanałów sprzedaży, w tym zyskujące na popularności sklepy internetowe, w których w łatwy i szybki sposób możesz dodać do koszyka wybrany spośród wielu modeli produkt i po krzyku.
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Sejfy w lombardzie i kantorze – jakie modele wybrać?
Istnieją branże, w których mimo postępującego rozwoju technologii cyfrowych obieg pieniędzy w gotówce ma się znakomicie i jest nie do zastąpienia. Włamanie do lombardu czy kantoru zdarza się od czasu do czasu i za każdym razem, jeśli się powiedzie, łup włamywaczy jest spektakularny.
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Kasetka ogniotrwała czy sejf ogniotrwały – w które rozwiązanie lepiej zainwestować?
Sejfy to podstawowe narzędzia przeznaczone do skutecznego zabezpieczenia cennych przedmiotów. Do tych najbardziej oczywistych wartości należą: gotówka, klejnoty i biżuteria, dzieła sztuki i różnego rodzaju kolekcje. Jednak wartościowe przedmioty to nie tylko te wyżej wymienione. W wielu miejscach (zarówno w domach, mieszkaniach, jak i w biznesie i instytucjach) ogromną i strategiczną wartość stanowią różnego rodzaju dokumenty – te w formie drukowanej (takie jak akta notarialne, umowy, polisy ubezpieczeniowe, dokumenty kredytowe i finansowe, testamenty, a także dane dotyczące kont bankowych) oraz te w formie elektronicznej (np. kopie zapasowe danych na wszelkiego rodzaju nośnikach pamięci).
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Różnice pomiędzy sejfem hotelowym a sejfem klasowym
Bezpieczeństwo to jedno z najważniejszych słów, które kojarzą się z sejfami. Jednym z czynników, który wpływa na decyzję związaną z zakupem sejfu jest strach przed tym, że nasze wartości dostaną się w niepowołane ręce. Boisz się o swoje wartości? Chcesz je porządnie zabezpieczyć przed dostępem postronnych osób, włamaniem i kradzieżą? Chcesz spać spokojnie? Zależy Ci na uporządkowaniu wartości w jednym, konkretnym miejscu? Dobrze się składa.
Czytaj dalej
Bezpieczeństwo w biznesie
Czy sejf jest obowiązkowym wyposażeniem w hotelu?
Sejfy hotelowe to urządzenia służące do przechowywania wartościowych przedmiotów w pokojach hotelowych. Są one zabezpieczone kodem, który gość ustawia samodzielnie lub otrzymuje od recepcji. Sejfy hotelowe zapewniają bezpieczeństwo i wygodę gościom, którzy nie muszą martwić się o utratę lub kradzież swoich dokumentów, pieniędzy, biżuterii czy sprzętu elektronicznego. Sejfy hotelowe są zwykle wykonane z wytrzymałego metalu i zamontowane w szafie lub ścianie. Ich pojemność i wymiary mogą się różnić w zależności od potrzeb i standardów hotelu. Sejfy hotelowe są łatwe w obsłudze i nie wymagają żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z nich.
Czytaj dalej