Czy wiesz, że już w starożytności używano prototypów dzisiejszych sejfów do przechowywania drogocennych przedmiotów? Wtedy były to drewniane skrzynie z metalowymi okuciami, jednak z biegiem czasu zabezpieczenia stawały się coraz doskonalsze i coraz lepiej chroniły – głównie przed kradzieżą. Dziś możesz otrzymać produkt wysokiej klasy – ekskluzywny oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb. Oto pięć faktów na temat sejfów i zabezpieczeń, o jakich mogłeś nie wiedzieć.
Zanim sejf trafi do sprzedaży, przechodzi testy. Zajmują się tym niezależne instytucje kontrolno–certyfikujące, takie jak np. VdS Schadenverhütung GmbH czy ESSA. Potwierdzeniem spełnienia wymogów testu jest stosowna plakietka, zawierająca informacje m.in. o odporności na włamanie, a niekiedy też klasę ognioodporności. Sejfy ognioodporne zapewniają zabezpieczenie przed ogniem, dymem oraz płynem gaśniczym przez określony czas, np. 60 czy 120 minut. W tym celu przechodzą testy w komorze ogniowej, trwające około 24 godziny.
W ich trakcie sejfy są m.in. podgrzewane do temperatury przekraczającej 1000 °C, a następnie zrzucane z wysokości ponad dziewięciu metrów na żwirowe podłoże. Wszystko z myślą o stworzeniu symulacji zawalenia się stropu w trakcie pożaru. Dokładnie taką procedurę przeprowadza się np. na Technische Universität Braunschweig (Politechnika w Brunszwiku), gdzie testowane są produkty Hartmann Tresore.
Jeśli cenisz sobie przede wszystkim poczucie ekskluzywności lub chcesz, aby Twój sejf był unikalnym produktem dopasowanym do wnętrza, możesz zaprojektować sejf na indywidualne zamówienie. Ograniczeniem jest wyłącznie Twoja wyobraźnia.
Efektownie prezentuje się wielokolorowy sejf, przedstawiający jeden z projektów przygotowanych przez producenta lub własny motyw zdjęciowy. Możemy użyć folii w jakości HD, naklejanej na sejf i możliwej do usunięcia. Możemy również zamówić sejf malowany.
Wyposażenie sejfu może być wzbogacone o chromowane elementy, takie jak np. zamek, uchwyt, bolce czy osłony zawiasów. Do wyściełania wnętrza sejfu używana jest skóra – do wyboru zarówno prawdziwa, jak i sztuczna. Sejfy możemy wyposażyć w oświetlenie LED.
Kupujesz sejf, gdy chcesz zabezpieczyć kosztowne przedmioty lub cenne pamiątki przed zniszczeniem. Istotna pozostaje także ochrona przed kradzieżą oraz niepożądanym dostępem osób trzecich. Jeśli chcesz zwiększyć własne bezpieczeństwo, rozważ zamontowanie w sejfie czujników, które mogą być później podłączone do budynkowej instalacji alarmowej. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, tutaj znajdziesz więcej informacji: kilka ważnych aspektów.
W jakich sejfach montuje się alarm? Instalacje alarmowe stosowane są przede wszystkim w sejfach na przedmioty wartościowe, czyli takich, w których zamierzasz przechowywać biżuterię, zegarki, złoto lub inne kosztowności, duży depozyt w gotówce. Doposażenie sejfu w instalację alarmową wyraźnie zwiększa bezpieczeństwo, a jednocześnie przekłada się na zwiększenie dopuszczalnych sum ubezpieczeniowych.
Gwarancja na sejfy czy szafy najczęściej jest udzielana na rok lub dwa lata, a nawet na dłużej. Jednak warunki gwarancji mogą zostać ograniczone lub nawet, w uzasadnionych przypadkach, odpowiedzialność Sprzedawcy wyłączona przed czasem. Kiedy może dojść do ograniczenia / cofnięcia gwarancji?
Istnieją wyłączenia odpowiedzialności za szkody, wady czy nieprawidłowe funkcjonowanie sejfu, będące następstwem określonych sytuacji. Najczęściej chodzi o nieprawidłową obsługę sejfu, brak konserwacji uszkodzenie sejfu w trakcie transportu ze sklepu do miejsca docelowego.
Na rynku dostępne są również sejfy używane. Należy dobrze przemyśleć taki zakup, pomimo często atrakcyjnej ceny. Producenci najczęściej udzielają gwarancji tylko pierwotnemu nabywcy. Kupno sejfu „z drugiej ręki” oznacza jej utratę, co w przypadku awarii sejfu może skutkować znacznym kosztem usługi serwisowej.
Zakup sejfu nie jest jedynym rozwiązaniem dla osób, które chcą zabezpieczyć kosztowności. Alternatywą pozostaje zawarcie umowy dotyczącej wynajmu sejfu, skrytki sejfowej lub kasety. Na rynku można znaleźć wiele takich ofert, ale część z nich adresowana jest tylko do przedsiębiorców. Prywatne depozyty bankowe zyskują na znaczeniu i atrakcyjności, ponieważ w dobie kryzysu tracimy zaufanie do systemu bankowego. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź: https://centrumdepozytowe.pl/
Decydując się na wynajem, należy przeanalizować regulamin usługi – w nim wskazane są m.in. przedmioty, których nie wolno przechowywać. Warto też zwrócić uwagę na zapisy dotyczące kluczy. Niekiedy wydawane są dwa, a usługodawca nie ma duplikatu. Trzeba się więc liczyć z karami umownymi za ewentualne zgubienie klucza.
Wynajem skrytek depozytowych oferowany jest także przez banki, jednak wtedy dostęp do przechowywanych rzeczy pozostaje ograniczony. Należy pamiętać, że dostęp do depozytu ograniczony jest wyłącznie do dni i godzin, w których dana placówka prowadzi obsługę klientów.
Przeczytaj również: Depozyt w banku czy domowy sejf – co wybrać?