Niezbędny element wyposażenia każdej firmy, czyli sejf biurowy

Niezbędny element wyposażenia każdej firmy, czyli sejf biurowy

źródło: alphaspirit / stock.adobe.com

Bezpieczeństwo w biznesie Bezpieczeństwo i prawo
25 listopada 2021

Każda firma – zarówno ta działająca stacjonarnie, jak i prowadząca biznes online – powinna mieć sejf biurowy. Jest on niezbędny do utrzymania porządku i zabezpieczenia wrażliwych dokumentów. Jeżeli pracujesz w domu, to sejf ochroni dane firmy nie tylko przed niepowołanymi osobami, ale również przed dziećmi, które podczas zabawy mogłyby zniszczyć ważne faktury i dokumenty.

Czym różni się sejf biurowy od domowego?

Sejf biurowy od domowego różni się tylko przeznaczeniem. Tę samą skrytkę możesz mieć na wyposażeniu zarówno domu, jak i biura. Różnica jest taka, że w domu przeważnie sejf służy do ukrycia kosztowności, takich jak biżuteria, gotówka czy cenne pamiątki.

W biurze szafa pancerna z kolei przydaje się do przechowywania między innymi:

● urządzeń elektronicznych,
● kluczyków od pojazdów,
● dysków twardych i innych nośników danych,
● danych klientów i pracowników (w tym danych osobowych),
● dokumentów niejawnych,
● laptopów z wrażliwymi danymi,
● receptur wytwarzania produktów

Wychodząc z pracy, nie zabierzesz zastrzeżonych dokumentów ze sobą. Zostaw wszystkie newralgiczne dane skutecznie zabezpieczone. Używając sejfu biurowego, możesz być pewien, że dane zarówno klientów, jak i pracowników są bezpieczne. Szafa pancerna zabezpiecza przed złamaniem przepisów RODO.

Z sejfu biurowego możesz korzystać jak ze skrytki depozytowej. Jeżeli w Twojej firmie jest zakaz używania urządzeń do nagrywania dźwięku i obrazu, pracownicy mogą deponować smartfony w sejfie. Jeżeli chodzi o deponowanie cennych przedmiotów pracowników, to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wyposażenie miejsca pracy w zestaw skrytek depozytowych. Wtedy każdy ma swoją osobną szafkę.

Może cię zainteresować:   Sejf dla dziecka. Czy warto uczyć dzieci dbania o finanse?

Oprócz sejfu do biura możesz wyposażyć swoją firmę w specjalistyczne szafy pancerne

Jeżeli oprócz zwykłego sejfu do biura potrzebujesz specjalistycznej skrytki, wybierz dedykowane dla Twojej branży produkty. Chcesz zrobić porządek z kluczami do pomieszczeń i samochodów? Nic prostszego, wybierz wygodne sejfy ze specjalnymi wieszakami. Dzięki nim wszystkie klucze są poukładane i dobrze widoczne. Razem z kluczami możesz trzymać dowody rejestracyjne oraz ubezpieczenia OC i AC.

Twoja branża zajmuje się materiałami niebezpiecznymi? Zakup specjalną szafę na materiały niebezpieczne:

● łatwopalne,
● wybuchowe,
● trujące,
● żrące,
● leki narkotyczne i psychotropowe.

Przechowywanie materiałów niebezpiecznych w specjalnie skonstruowanej szafie sprawi, że unikniesz wypadków w pracy. Cały personel będzie bezpieczny, a niepowołane osoby nie będą miały dostępu do niebezpiecznych substancji.

Zabezpieczenie przeciwpożarowe sejfu biurowego

Warto pomyśleć o zabezpieczeniu przeciwpożarowym sejfu do biura. Papierowe dokumenty i nośniki danych podczas pożaru mogą ulec spaleniu. Odszkodowanie wypłacone przez ubezpieczyciela na nic się zda, jeśli stracisz cenne dane. Dokumenty trzymane w sejfie biurowym z ochroną przeciwpożarową będą bezpieczne.

Zabezpieczenie przeciwpożarowe według normy PN-EN 15659 mówi o dwóch klasach odporności na niewielki pożar:

● 30-minutowej (LFS 30 P),
● 60-minutowej (LFS 60 P)

Jeżeli potrzebujesz lepszych zabezpieczeń przeciwpożarowych, kup sejf z certyfikatem zgodnym z normą PN-EN 1047 – 1, która określa niezawodną odporność ogniową. Według tej normy sejf biurowy może mieć dwie klasy odporności ogniowej:

● ochrona 60-minutowa (S 60),
● ochrona 120-minutowa (S 120).

Jaki zamek do sejfu biurowego?

Kupując sejf biurowy, zastanów się nad typem zamka. Jeżeli potrzebujesz go często otwierać, wybierz zamek elektroniczny z klawiaturą numeryczną lub biometryczny na odcisk palca. Pamiętaj jednak, że biometryczne zabezpieczenie nie jest dobrym rozwiązaniem dla wszystkich.

Odcisk palca podczas otwierania sejfu musi być wyraźny. Jeżeli pocą Ci się dłonie lub w pracy często masz zabrudzone czy zakurzone ręce, będziesz miał problemy z otwarciem zamka. W przypadku klawiatury numerycznej ten problem nie występuje.

Możesz wybrać również tradycyjny zamek mechaniczny z pokrętłem. Cechuje się on wysokim poziomem bezpieczeństwa i bezawaryjnością. Niestety otwieranie sejfu wymaga precyzyjnego ustawiania szyfru podczas wykonywania obrotów tarczą. Wpływa to na długi czas otwierania drzwi. Nie jest to uciążliwe, jeżeli korzystasz z sejfu rzadko. Niestety częstsze otwieranie może irytować. Zamek mechaniczny nie jest polecany osobom starszym i mającym problemy z drżeniem rąk.

W sejfie biurowym może być zamontowany także prosty zamek kluczowy. Jeżeli lubisz nowoczesne rozwiązania, wybierz sejf otwierany przy pomocy smartfona.

Sejf biurowy jest idealnym rozwiązaniem dla każdej branży. Ważne jest, aby przed zakupem przeanalizować, do czego tak naprawdę potrzebujesz pancernej skrytki. Może wystarczy Ci mały sejf do szafy do trzymania najważniejszych dokumentów. Jeśli działasz w branży, w której potrzebne są specjalistyczne rozwiązania, zamów sejf spersonalizowany i dostosowany do potrzeb firmy. Pamiętaj także o wielkości, bo z czasem dokumentacji niejawnej przybędzie i potrzebna będzie większa szafa pancerna.

Przeczytaj również:

Na co musisz zwrócić uwagę?

Zależy nam przede wszystkim na satysfakcji klienta z zakupionego sejfu. Weź pod uwagę nasze wskazówki i wybierz sejf idealnie odpowiadający Twoim wyobrażeniom i oczekiwaniom.

  • Odpowiednia wielkość sejfu
  • Rodzaj sejfu
  • Miejsce ustawienia sejfu
  • Klasa odporności a ubezpieczenie
  • Zamek
Konfigurator sejfów
attention-photo
Chętnie Ci doradzimy!
Skontaktuj się z naszymi specjalistami